zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Gminy w Mircu

Rada Gminy w Mircu Transmisje z obrad Rady

XII nadzwyczajna sesja Rady Gminy w Mircu w dniu 14 kwietnia 2025

Czas publikacji: 52 dni 21 godzin temu
Długość nagrania: 01:03:02
Liczba odtworzeń: 196
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

XII Nadzwyczajna Sesja Rady Gminy w Mircu - 14 kwietnia 2025

1. Otwarcie sesji

Przewodnicząca Rady Gminy, Sylwia Błach, otworzyła XII nadzwyczajną sesję Rady Gminy w Mircu, witając wszystkich obecnych, w tym radnych, wójta gminy Mirosława Seweryna, pracowników Urzędu Gminy oraz sołtysów.

2. Stwierdzenie kworum

Przewodnicząca stwierdziła obecność 14 radnych, co pozwoliło na prawomocne obrady Rady Gminy.

3. Zmiany w porządku obrad

Nie zgłoszono żadnych zmian do zaproponowanego porządku obrad, przyjęto go w zaproponowanej formie.

4. Sprawozdanie wójta gminy

Wójt Mirosław Seweryn przedstawił sprawozdanie z działalności w okresie między sesjami, w tym informacje o spotkaniach, konsultacjach, oraz działaniach związanych z pozyskiwaniem funduszy na różne projekty, w tym budowę placu zabaw i termomodernizację budynków OSP.

Wójt omówił również działania związane z pozyskiwaniem funduszy na remonty, inwestycje drogowe oraz współpracę z innymi gminami w zakresie turystyki.

Nie zgłoszono pytań do sprawozdania.

5. Podjęcie uchwał

5a. Zmiany w budżecie gminy Mirzec na 2025 rok

Pani skarbnik Urszula Barszcz przedstawiła projekt uchwały dotyczący zmian w budżecie, w tym zwiększenie dochodów o 500 000 zł na termomodernizację budynków OSP. Uchwała została podjęta jednogłośnie (13 głosów za).

5b. Zmiana uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej na lata 2025-2031

Pani skarbnik przedstawiła projekt uchwały, który zwiększa prognozę dochodów i wydatków o 1 547 300 zł w 2026 roku, związanych z projektem dostawy i montażu magazynów energii. Uchwała została podjęta jednogłośnie (13 głosów za).

6. Interpelacje i zapytania

Pani przewodnicząca i wójt omówili zgłoszone interpelacje radnych dotyczące m.in. montażu koszy na śmieci, ustawienia lustra drogowego, naprawy oświetlenia ulicznego oraz stanu dróg. Wójt zobowiązał się do podjęcia działań w odpowiedzi na zgłoszone problemy.

7. Oświadczenia

Nie zgłoszono żadnych oświadczeń.

8. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

Protokół z poprzedniej sesji został przyjęty jednogłośnie (13 głosów za).

9. Zakończenie sesji

Przewodnicząca zamknęła sesję, dziękując wszystkim obecnym i składając życzenia z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje