Porządek obrad
1.
Otwarcie sesji Rady Gminy.
3.
Rozpatrzenie wniosków w sprawie zmian w porządku obrad.
4.
Sprawozdanie z działalności wójta za okres między sesjami.
5.
Sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii za 2024 rok.
6.
Sprawozdanie finansowe Biblioteki i Ośrodka Kultury Gminy Mirzec za 2024 rok.
7.
Rozpatrzenie Raportu o stanie Gminy Mirzec za rok 2024:
a)
debata nad Raportem o stanie Gminy Mirzec za rok 2024,
b)
udzielenie wotum zaufania Wójtowi Gminy Mirzec – podjęcie uchwały.
8.
Rozpatrzenie sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Mirzec za 2024 rok:
a)
przedstawienie sprawozdań oraz informacji o stanie mienia komunalnego i objaśnień,
b)
przedstawienie opinii Składu Orzekającego Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach w sprawie sprawozdań,
c)
podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Mirzec za 2024 rok.
9.
Udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Mirzec:
a)
przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy w Mircu w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Mirzec,
b)
przedstawienie opinii Składu Orzekającego Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach w sprawie wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy w Mircu o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Mirzec za 2024 rok,
c)
podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Mirzec za 2024 rok.
10.
Podjęcie uchwał w sprawie:
a)
zmian w budżecie Gminy Mirzec na 2025 rok,
b)
zmiany uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Mirzec na lata 2025-2031,
c)
zmieniająca Uchwałę Rady Gminy w Mircu w sprawie ustalenia Regulaminu określającego wysokość stawek i szczegółowe warunki przyznawania niektórych składników wynagradzania nauczycielom zatrudnionym w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez Gminę Mirzec,
d)
zmieniająca Uchwałę w sprawie likwidacji jednostki organizacyjnej Gminy Mirzec „Zespołu Obsługi Ekonomiczno - Administracyjnej Szkół i Przedszkoli w Mircu” i utworzenia jednostki organizacyjnej Gminy Mirzec „Centrum Usług Wspólnych w Mircu”,
e)
ustalenia opłaty za pobyt dziecka w żłobku i w klubie dziecięcym, maksymalnej opłaty za wyżywienie oraz w sprawie częściowego zwolnienia.
11.
Interpelacje i zapytania.
13.
Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.